

![]()
Икономика
"Победа" АД започва развойна дейност, свързана с разработването на нови здравословни продукти, казаха от дружествотоАкционерното дружество "Победа" - един от най-големите производители на захарни изделия в страната, е инвестирало повече от 2 млн. лева в технологично оборудване през последните две години, с което производствените процеси са оптимизирани и усъвършенствани.Подобрено е качеството и външния вид на водещи продукти на компанията.
Стела Филипова
| 06 Март 2025, 19:36 ч.
Акционерното дружество "Победа" - един от най-големите производители на захарни изделия в страната, е инвестирало повече от 2 млн. лева в технологично оборудване през последните две години, с което производствените процеси са оптимизирани и усъвършенствани. Подобрено е качеството и външния вид на водещи продукти на компанията. от "Победа" посочиха, че е внедрено и ново технологично оборудване, което значително ще намали количеството на използваните опаковъчни материали като фолиа, полипропилен и хартия. "Реализирайки проекта за "Подкрепа за прехода към кръгова икономика на предприятията", беше разработена и дългосрочна политика за намаляване на използваната пластмаса в опаковката на крайния продукт и въвеждане на 100 процента подлежащи на рециклиране вторични и третични опаковки. За подобряването на енергийната ефективност предприехме инсталиране на фотоволтаична система за производство на електроенергия. За изминалата календарна година системата е компенсирала средно 20 на сто енергия от потреблението на дружеството", уточниха от бургаския завод за захарни изделия. Традиционните рецепти в синхрон с новите тенденции През последните няколко години компанията предприе маркетингова стратегия за развитие на бранда си "Черноморец" и пренасянето на "Черноморец вкуса" – комбинация от какао, фъстъци и портокал, от една продуктова категория в друга. По този начин се цели да достигне до нови групи потребители, предлагайки продукти с вече познати вкусове, но представени по нов начин, в нова форма, чрез изцяло ново продуктово изделие. "През последните години компанията продължава умело и в крак с тенденциите в индустрията да развива и своя асортимент в категория "бисквити". На пазара бяха реализирани нови продукти - бисквити без добавена захар под бранд "Еверест" и нови бисквити "Ревю" с добавки като овес, стафиди, кокос и портокал", уточниха от дружеството. Оттам допълниха, че "Победа" е основана през 1929 година, а опитът и знанията, натрупани през десетилетията, в съчетание с отдаденост и грижа, съхранените оригинални рецепти и високите производствени стандарти, отреждат място сред водещите производители на захарни изделия в България. "Компанията следи тенденциите на пазара и развива своята продуктова програма, стремейки се да удовлетворява, както потребителите с традиционни предпочитания, така и онези, ориентирани към съвременни и нестандартни решения. Пример за преноса от традиционното към модерното е развитието на бранд "Черноморец" и навлизането му в нови продуктови категории", посочиха от дружеството. Предизвикателства и възможности На въпрос съществуват ли предизвикателства пред компанията, свързани с повишаващите се цени на суровините като захарта и какаото от дружеството посочиха, че предизвикателствата са налице - цените на основните суровини, материали и разходите за труд поскъпват. "Захарта и какаото са базови суровини в нашата сфера на дейност и движението на цените им оказва силно отражение в цените на крайните продукти. Нестабилността в реколтата на какао е тенденция в последните две години, която принуждава производителите да изразходват запасите си, а перспективата за многогодишен структурен дефицит на търсене и предлагане на какаови зърна е индикация за повишаващи се цени. При захарта ситуацията е подобна, тъй като реколтите в последните две-три години не бяха добри и това доведе до спад в производството и съответно до поскъпване на цената на суровината", отчетоха от бургаското предприятие. Електроенергията също се оказва незаобиколим фактор, влияещ на всеки производствен процес в основното производство на компанията. "Колебанията в цените на електрическата енергия принудиха много компании, включително и нашата, да предприемат алтернативно решение за справяне чрез изграждане на фотоволтаична система за производство на електроенергия", казаха от "Победа" АД и допълниха, че увеличението на цените на захарните изделия у нас е трайно от няколко години и е отражение на повишаването на цените в световен мащаб. Балансът за запазване качеството и цената на един продукт е предизвикателство за всяка компания, включително и за бургаското предприятие. От там уточниха, че се стремят да го постигнат, търсейки възможно най-добрите цени за доставка на суровини, повишавайки производствената си ефективност, оптимизирайки разходите за производство и труд и в краен случай - повишавайки цените на крайните продукти. За близо 100-годишната си история "Победа" се е сблъсквала с редица промени в потребителските нагласи. Днес компанията отчита факта, че популярността на здравословния начин на живот продължава да расте. През последните години силно се развиват нови категории продукти със здравословна насоченост: продукти без захар, с намалено съдържание на захар, веган продукти, протеинови продукти. Все повече потребители проявяват интерес към тази пазарна ниша. "Важното за тях е освен здравословната насоченост на тези продукти, те да бъдат и вкусни. Очакваме тази ниша да продължава да се развива. В отговор на новите потребителски тенденции стартирахме развойна дейност, свързана с разработване на продукти със здравословна насоченост: продукти без захар и протеинови продукти. А от есента на 2024 година традиционните бисквити "Еверест" се предлагат и в два нови вкуса без добавена захар", казаха от дружеството. Поглед към международния пазар "Победа" АД има развита дивизия за износ и добри международни партньорски отношения. Компанията ежегодно посещава големите световни търговски изложения, където интерес към българските захарни изделия продължава да има. Продукцията от бургаските поточни линии се изнася в повече 20 страни по света. Нестабилната икономическа обстановка след ковид пандемията и нарастването на военните конфликти обаче са основни пречки за експортните пазари, посочиха от "Победа" и разкриха, че след отминаването им планират подновяване на партньорствата си в Близкия изток. Особено внимание ще бъде вложено в посока развитие на нови продукти, които да са адаптирани към потребителските тенденции и разработване на нови "прайвът лейбъл" (private label) продукти. "Кетъринг и ХоРеКа" дивизията на "Победа", формирана през 2003 година, реализира 10 на сто от годишния оборот на компанията. Бизнес партньорите на дружеството в това направление са хотели, ресторанти, кафетерии, фирми за кетъринг, транспортни пунктове, учебни заведения, училищни столове, сладкарска промишленост. И в този сектор от предприятието отчита новости в потребителските нагласи, но и успява да отговори на търсенето, предлагайки освен традиционните си продукти и такива със здравословна насоченост, които са специално разработени – като кексчета без захар и без палмова мазнина, бисквити без добавена захар и бисквити без палмова мазнина.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град.
От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
|
![]() |

Паметна плоча "100 години Седмица на гората" бе открита в Ловеч от зам.-министъра на земеделието и храните инж. Стоян Тошев
|
![]() |
В Троян и селата Орешак и Черни Осъм започва обновяване и модернизиране на уличното осветление по проект на стойност над 1 млн. лева
|
![]() |
Турски гражданин получи четири години затвор за трафик на кокаин през "Капитан Андреево"
|
![]() |
Близки на родилка, загубила бебето си при раждане в Ямбол, настояват за разследване за лекарка грешка
|
![]() |
Младежки превантивен център беше създаден в Силистра
|
![]() |

Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия |

Условията за туризъм в планините са лоши, съобщиха от ПСС на БЧК
|
![]() |
Депутатите изслушаха декларация на "Възраждане" преди да започнат работа по законодателството
|
![]() |
Пътните настилки на проходите Шипка и Хаинбоаз са частично заледени и обработени
|
![]() |
Председатели на общински съвети и министър Манол Генов дискутират екологични теми в Пловдив
|
![]() |
Общинският съвет в Пловдив ще решава дали да бъде възстановена скулптурната композиция "Арката" в Цар Симеоновата градина
|
![]() |